Sen kvällsritt

Skola och hemma vid 2, åkte direkt till Karlshamn och handlade godis till klubbtävlingarna, hem där jag bytte kläder och åt lite kvickt och sedan till ridskolan för att lämna av och sälja godis på hoppclearrounden. Tanken var att rida Lady efter tävlingen, men då ambulansen fick komma för att en tjej trillat av illa, så blev allt försenat en timme och slutade vid halv 8. Valde dock ändå att åka upp med Lady efter mycket tvekan.

Lady segade och ville inte gå fram förrän vi galopperat fram, hon är nog lika trött på dressyr som jag. Malin hoppade samtidigt men var klar innan mig. Lady var ganska taggad av att ha en hoppande häst i ridhuset så jag tog ena räcket när Malin var klar och tänkte hoppa lite. Hoppade fram och höjde sedan till 85. Kändes lugnt och tryggt så jag höjde och innan jag hann ångra mig låg räcket på 1m. Oooohh.... lite läskigt var det allt, men jag hoppade det faktiskt 3 gånger! Kom fel in en gång så Lady smet förbi vilket var smart gjort av henne. Dock tog hon i som in i bomben och första hoppet kändes som att sitta på en katapult.

Det är helt otroligt att jag vågar styra på hinder på 1m och ändå känna mig såpass lugn som jag gör. Jag litar på Lady, så här trygg kände jag mig aldrig på Madicken fastän hon är mycket stadigare och säkrare i hoppning. Fega Carro som tyckte 60cm var på gränsen till äckligt högt, tänkt om jag hade vetat vad jag skulle våga idag :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0