Idag

Till både min och Celinas stora överraskning hade minsann Madicken lagt på sig lite sedan igår. Revbenen kändes inte lika tydligt och hon var inte lika kantig som hon brukar. Skönt att det går åt rätt håll! Pigg har hon också varit i två dagar nu så maten används äntligen rätt. Vi tog en tur till ängen och jag var nyfiken på hur det skulle gå, det var ju ett bra tag sen vi var där. Lukas var lite trött och precis lagom pigg vilket var tur det för Madicken var det fart i! I slutet av ängen är det en backe uppåt och hon varje gång det började luta uppåt bockade hon så det stod härliga till. Celina skrattade och sa att hon var så söt och jag skrattade med för bocksprången var så glada och mjuka. Hon försökte bocka när vi skritta tillbaka nerför men där satte jag gränsen.

Stod och tittade på Lady och Nangijala i hagen och så slapp det ur Celina att Nangijala egentligen liknade Lady mer än Maddis. Ja, får nog allt hålla med om det. Båda har konkav nosrygg och liknande kroppsform och hade Nangijala varit fux, brun eller nåt annat som inte liknat Madickens färg hade jag själv säkert gissat fel på mamman om jag aldrig hade sett dem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0