Trist dag

Ut en timme i skogen på en otroligt pigg Madicken som gick på snabbt frivilligt och som envisades med att vilja rusa nerför alla hala backar. Hade det blivit en galopp hade hon bockat det kan jag garantera!

Kommer faktiskt sakna att inte rida henne så ofta längre. Celina och jag har bestämt att hon ska minska ridandet med Lukas för att snart sluta helt. Det är tufft, verkligen, men samtidigt har vi båda vant oss ganska bra vid tanken. Om vi bara hade hittat en ny ryttare till honom hade vi kunnat lämna över honom nu på heltid med lätta hjärtan. Som det är nu har vi Alva som lovat att hjälpa till så mycket hon vill och kan, jag som kör/longerar och Linnea som har sin lektion en gång i veckan. Ska försöka engagera fler små ryttare i honom så att han får gå så mycket som möjligt. Ska prata med en tjej som Celina verkligen gillar och se om hon kanske inte skulle kunna rida ibland. Förhoppningsvis kommer allt lösa sig.

Ja, Ludde vill ju hemskt gärna rida också är påstår fortfarande att han ska ta över Lukas. Trist nog har det knappt gått att hinna med hans ridning pga av väder och mörker och det verkar krypa i kroppen på honom. Han hojtade till mamma på dagis igår att hon måste säga till mig att han var jättesugen på att rida.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0