Tröööött

Mockat, myst med Nangijala och låtit två barn tolka och åka snowracer efter Lukas. Nangijala piggades upp när vi körde med snowracern (jag satt fram och styrde och ett barn bakom mig) och började springa i hagen. Då far Lukas upp i luften med bakdelen och kastar sig iväg. Tog några gånger innan jag kopplade ihop det med Nangijalas springryck.

Slappade i soffan vid 6 när mobilen ringde och en halvtimme senare var jag på ridskolan. Emmie mådde lite dåligt så jag fick rida Felix på hennes dressyrlektion. Satte på mig väst och tänkte att nu bockar han väl av mig sisådär 5 gånger bara. Hoppade upp och första tanken var "lite större och bredare än Lady, lagom höjd!", andra tanken när han började skritta var "haha, oj, han trippar ju nästan fram". Ja, för mig var det trippande jämför med Ladys enorma häststeg och Madickens mjuka, låga steg. Felix var inte så seg som Madicken utan lite mer så som Amy var på många sätt och jag upptäckte att jag fortfarande har dåliga benmuskler :P Han utnyttjade mig verkligen och skulle gena i hörnorna (kan inte påstå att jag lyckades med att hindra honom) Kan ju verkligen inte påstå att jag red han bra, men kom in i han lite och tyckte att han var mysig. Inga bockningar blev det iallafall och det var kanske bra det, för galoppen var så olika våra hästar. Kommer bergis få träningsvärk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0