Emmie på besök

Emmie var hästsugen så därför följde hon med oss till stallet idag. Jag demonstrerade hur cool Nangijala är med olika saker och jag tror Emmie blev minst lite imponerad. Visade att jag kunde vifta runt och snärta med longerpiskan runt henne utan att hon brydde sig, att jag kan kasta en filt överallt utan att hon reagerar - oavsett om det gäller bakifrån eller fram på huvudet. Hade tänkt visa med paraply också, men kunde inte hitta så jag drog fram den blå presenningen gått över. Jag kunde lägga den över henne och även på huvudet, gå med det, släpa det kring benen och i marken och det trots att jag aldrig någonsin gjort det tidigare, blev riktigt imponerad själv över henne!
 
Just det ja, Nangijala gick lös och fick syn på Morris. "en hund!!" tänkte hon överlyckligt och stack efter den stackars katten som flydde så fort han kunde och tog betäckning under transporten. Knasboll till häst!
 
Lady fick röra på sig i 20min på banan. I förrgår hittades hon med skrapsår vid hasen på insidan av höger bakben. Hon måste fått en smäll för hon var väldigt svullen där också även om hon inte haltade. Såren var jättefina igår men svullnaden kvarstod så vågade inte motionera henne. Idag såg benet ganska okey ut, fortfarande en aning svullet men haltade fortfarande inte så tänkte att hon gott kunde få sträcka lite på sig. När vi skrittade av hoppade jag av och så tränade vi på att hon skulle följa mig fastän hon gick lös. Funkade riktigt bra, upptäckte att om jag sprang så sprang hon och stannade när jag stannade. Fast efter en stund tröttnade hon och ville inte mer haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0