Full rulle

Jobbat ca 8h per dag onsdag till fredag denna veckan på mammas småbarnsavdelning. Utöver det har jag bakat 6st tårtor till min kusins konfirmationsfest (typ 2 åts upp haha) och försökt rida lite på Lady som mamma inte heller hunnit med.

I torsdags tog vi med alla hästarna ut på en timmslång tur, dock mestadels i skritt för det var så kvavt. Lukas och Maddan var sega, Lady också segare än vanligt men ändå pigg, men piggast var Nangijala som härjade runt och därimellan käkade gräs för glatta livet. Under en sträcka av drygt 80m var jag tvungen att koppla henne eftersom vi gick nära en stor väg. Jag hade ingen aning om att damen börjat kaxa sig mot de andra hästarna, så jag hade det inte roligt från Ladys rygg. Nangijala var arg och började bita och sparka mot Lady när hon inte fick gå vart hon ville. Då blev Lady sur och hotade med bakdelen vilket gjorde att trollet blev ännu surare och skulle sparka tillbaka... slutade med att hon fick gå 4m framför med lång lina tills jag kunde släppa henne.

En aning trött och ganska svettig var trollungen när vi väl var hemma, men hade minsann inte lust att gå till hagen utan stannade 4m från uppbindningen och vägrade gå. Fick närmast släpa henne till hagen så det är minsann en trotsperiod hon är inne i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0