Klättring, Elin P och Lukas

Tog en väldigt pigg åring på promenad i skidbacken. Var borta 45min och gick även uppför skidbacken vilket fick upp Nangijalas flås. Ibörjan tjurade hon och ville gå hem, men sedan var hon väldigt duktig förutom att hon försökte äta på vägen vilket jag inte tolererar om jag inte gett tillåtelse till det. Blev dock bättre i slutet då hon sänkte huvudet men det räckte med att jag drog lätt i linan.
 
Innan dess var Elin och Emelie på besök, Elin har länge velat prova att rida Lukas och idag kunde inte Moa så det passade bra. Celina skulle hoppa Madicken så därför fanns det hinder på ridbanan och vi hade redan bestämt att Elin skulle prova att hoppa lite beroende på hur längden påverkade. Celina är drygt 155 och Elin några centimeter längre och sedan Celina slutade i januari har hon vuxit säkert 5cm. Benen såg lite hopknycklade ut, men annars gick allt förvånansvärt bra! Jag tror att, så länge ryttaren inte väger för mycket, så kan Lukas bära upp ryttare runt 160cm beroende på deras kroppstyp. De fick faktiskt hoppa bana, samma som igår, och Lukas försökte med samma dumhet som med Moa, men Elin hade mer att sätta emot och han gav sig nästan direkt. Så det var nog bra att han fick ridas igenom och påminnas om att det är ryttaren som bestämmer. Elin är väldigt smal och tunn, ligger strax över 40kg vilket Lukas klarar lätt. Hennes längd påverkade inte honom märkbart utan de var i bra balans och avslutade med ett räcke på 65cm. Efter det var Lukas ganska trött efter två dagars hoppning.
 
Elins egna kommentarer var att han hade jättekort hals, nära till marken, galopp som inte går att sitta i och att det knappt känns att han hoppar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0