Köpa träns

När Nangijala ska ha träns ska jag skaffa en med remontgrimma. När jag nu började vänja henne vid träns och bett för ett par månader sedan tänkte jag vänta ca ett år tills jag skulle köpa henne ett eget. Varför? Jo, ingen mening att köpa ett i storlek ponny för att det ska passa nu och som hon kommer växa ur inom ett år. Dock blev jag nyfiken på hur större henne huvud behövde bli, så jag spände ut Lukas träns till näst yttersta spännet trollet använder det på. Jag jämförde det med Ladys träns i cob-storlek och... det var nästan lika stort! Ett hål behöver hon växa, sen passar Ladys träns henne. Haha, jag glömmer att hon faktiskt kan ha sin ena cob-grimma nu, att hennes ponnygrimma är på sista hålet och... ja, jag glömmer att hon faktiskt är en ganska stor tjej nu!
 
Så köpa grimma nu? Visst, varför inte! Dröjer väl kanske en-två månader innan hon kan ha det, men sedan kan hon ju inte växa ur det. Vi ska snart beställa från hööks (jag trasar sönder mina stallskor inuti i hälen hela tiden) så då tror jag att jag ska klicka hem det här tränset i svart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0