Ledträning

Måste ju erkänna att jag varit väldigt slapp med Nangijalas ledträning de senaste månaderna. Tidigt i våras lärde jag in "ptroo", ryggning och smackningar samt att vara lite uppmärksam mot mig ifall jag svänger/stannar. Tränade väl ett par gånger på ridbanan och så lite ibland under våra promenader. Så igår var vi på ridbanan och skulle repetera hade jag tänkt men jag insåg snabbt att hon mindes allt. Så vi gick runt i snurrar, gjorde halt, ökade skritttempot.. min personliga favorit var ryggningen då jag pekade på bogen och sa backa varefter hon ryggade. Började träna på att hon ska trava på kommando - inte ett dugg populärt och jag fick vifta med longerpisken för att hon skulle behaga röra på benen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0