Promenad

Harvade ridbanan med Lukas i förmiddags och sedan gick jag en promenad med Nangijala till skidbacken, vi vandrade över träbron för andra gången och denna gången hoppade hon inte på mina fötter utan gick lugnt över.
 
Väl hemma fick jag släpa ner hinderstöd och bommar till ängen där vi bor för att Celina skulle träna Madicken att hoppa på gräs. Blir inte ett dugg klok på det stoet. Hon hoppar räcken och oxrar utan problem och gasar på självmant och ser ut att ha jätteskoj. Ska prova med ett brunt hinder nästa gång, men om hon inte reagerar på det så var hon väl bara fånig på tävlingen på gräs. Kunde bara hoppa 75 som högst då jag fick ta agilityhinder, men ska prova normalhöga om några dagar, tror dock inte det blir problem då heller.
 
Nu ikväll fick Celina ett tufft dressyrpass med mycket galopp. Ridning 2ggr/dag börjar göra susen. Madicken är mycket piggare och har mer energi när konditionen börjar öka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0