Skyesjönstur

Red 2h på skyesjönstur med Moa idag. 1/3 in i rundan gick Lukas gå först och plötsligt bestämde han sig för att han inte ville gå först utan var "rädd" för något. Jag höll mig undan med Lady för att han inte skulle kila in rumpan under hennes mage och så fick Moa utkämpa en strid som nog tog 10min innan hon vann. Men det var en strid hon var tvungen att ta och hädanefter kommer bråken bli allt mindre. Han stannade och vägrade gå när vi red förbi en hage men då gick han framåt väldigt snabbt.
 
Väl hemma skulle alla hästarna ha sin vitlöksmat. Lukas och Lady fick sina vid stallet och så tog jag de andras två till hagen. Längst bort i hagen var de gömda någonstans för vi såg dem inte. Men jag har ett ess i rockärmen: Nangijala! Lite gastande efter henne så kom de farande i galopp med Trollungen i täten. Tänk att min lilla prinsessa fyller 1 år imorgon, det ska firas med tårta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0