Försök till handhäst

Försökte ta med Nangijala på handhäst när jag och Celina skulle rida. Vi bytte hästar för att det skulle bli för jobbigt med att rida Lady och ha handhäst. De första 200m i skritt gick superbra på stigarna i skogen. Men så skulle vi trava på en bred skogsväg. Nangijala skulle springa före och när jag försökte bromsa henne så sprang hon på tvären framför Madicken. Så jag gav upp och knäppte loss henne så fick hon gå lös. Fungerade super och Nangijala såg så nöjd och glad ut vad vi än gjorde. Red på ställen där hästarna måste tänka vart de sätter fötterna så det blev koordinationsträning också.
 
Celina bad mig galoppträna Maddan lite på banan vilket jag gick med på. Fy vad trött jag var i benen sen. Solen sken och Madicken ville inte alls för det var ju jobbigt. Celina red lite med Lady där, men hade problem med att sitta ner i hennes trav haha.
 
Celina och Madicken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0