Gymkanaavslutning

Kom till växthushagen för att plocka in alla hästarna (Lukas och Nangijala skulle få busa runt i paddocken en stund). Skriker på Nangijala två gånger och får ett svarsgnägg innan jag kryper under grinden. Hör därefter Celina säga att trollungen kommer springande vilket hon också gjorde. Sedan kom Lady i trav och så även de båda andra.

Lagom till vi skulle rida kom världens skyfall och det var 8st genomblöta ryttare som tävlade i gymkana. Svalt och skönt var det iallafall! Lady överaskade mig med att tycka det vara roligt och första gången någonsin gick hon framåt istället för att jag sitter och bankar i sidorna vid startlinjen. Dock var lädertyglarna såphala av regnet och bara gled när jag försökte göra något, färgade av sig en aning gjorde de också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0