Introduktion av sprayflaska

Igår hade jag med mig en nyinköpt sprayflaska som köptes för en tia på willys (mamma vägrade låta mig låna den som fanns hemma av någon konstig anledning haha). Jag var uppe i stallet redan vid 9 och ropade två gånger efter Nangijala, men hon svarade inte. Konstigt, tänkte jag, de andra hästarna är ju här. Då raglar en sömndrucken åring upp från massa buskar och vinglar sömningt fram till mig. Söta trollis, inte behövde du stiga upp bara för att jag ropade! Jag tog in och gav henne kraft och band sedan upp henne utanför stallet i lång lina. Först fick hon nosa på flaskan och sedan började jag spruta försiktigt bort från henne. Hon tyckte det var intressant och stod och nosade på flaskan och ruskade på huvudet när hon fick vatten på mulen. Sprayade bredvid kroppen, ovanför och tillslut vågade jag sikta på kroppen. Att sprayas var ingen fara, dock var det inte riktigt populärt att bli blöt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0