Jobbiga saker med Nangijala

Det slog mig att jag nästan bara skriver positiva saker om Nangijala så tanken var att skriva ner en bunt saker som är jobbiga med henne. För det måste ju finnas eller hur?

1. När hon inte vill gå någonstans stannar hon och vägrar gå (okey, typ bara 10-20s)
2. Kliar det på rumpan och hon vill bli kliad backar hon på en och knuffas tills man antingen kliar, går iväg eller knuffas tillbaka. Gör man det sista blir hon förolämpad men fortsätter knuffas tills hon blir sur och börja stutsa mot en med bakdelen.
3. Kan vara jobbig med att lyfta på hovarna så att man får dra upp dem ibland.
4. Har svårt för att stå still vid borstning (fast hon är ju bara bebis så det gälls inte riktigt)
5. Vill alltid vara i fokus och klänger på mig för att hon är så bortskämd med att bli kliad. Låter man bli henne så stryker hon omkring mig som en katt och blir allt buffligare.
6. Matvrak och kladdemaja, mina stallkläder har aldrig varit så här smutsiga innan
7. Har oftast ett antal blåmärken efter att hon kliat tillbaka en aning för hårt
8. Ska springa efter alla hundar hon ser

...äh, jag ger upp, hälften av punkterna är ju inte precis jobbiga, som att hon ska springa efter alla hundar. Det är en söt ovana och blåmärkena efter allt kliande står jag ut med, hellre det än en häst som inte visar någonting. Ledsen, men det finns faktiskt inga särskilt jobba saker med trollet och det är faktiskt sant :) Men det kommer säkert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0