Promenad i skogen

Tog en promenad i Nogelidskogen idag. Mysigt men fullt med insekter som dök på en så fort man stannade. På vägen hem bestämde jag mig plötsligt för att testa att ha henne lös, gissade att hon snart skulle sätta full fart hem. Hon var på väg bort några gånger men kom tillbaka när jag ropade. Men sen så for hon nerför en backe i full fart och lyssnar inte när jag ropat så jag tänker att nu sticker trollungen hem. Men tokstollen sprang åt fel håll när vägen delade sig och sedan kom hon farande tillbaka till mig. Gick en bit till fast med grimskaft och hon taktade bredvid mig och tuggade sådär undergivt som hon gör mot vuxna hästar?! Undrar vad som hände i hennes huvud där. Släppte henne igen och hon gick jätteduktigt bakom mig och stannade när jag stannade. Sen fick hon ett fnatt och for ut från stigen och kom sedan galopperande i full fart tillbaka, förbi mig och hem haha. Jag genade genom skogen 50m och var hemma vid stallet strax efter henne som fått springa det fyrdubbla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0