Dödstrött så in i norden

Idag har jag...

1. Skola med tenta

2. Haft lektion för Linnea för att sedan köra Lukas en halvtimme och trötta ut honom

3. Red igen en dressyrlektion med Lady. Tre veckor sedan sista riktiga passet och först var hon stel och ganska tjabbig, men sen var hon urfin i slutet. Galoppen var fantastiskt bra för att vara oss, hon gick väldigt stadigt på tygel mot vad hon brukar!

4. Ridit Felix i 45min. Uppvarvad efter Ladys lektion tänkte jag, äh vad tusan, jag orkar en häst till. Tja... mina ben dog typ när det var dags att sitta upp haha. Tur att han var pigg!

Turligt nog lyckades jag övertyga mamma om att Madicken är snäll så att hon vågade bege sig ut på en ridtur. Faktiskt vågade hon galoppera, men innan hon gav galoppfattning höll hon sig fast allt hon kunde, tog ett stadigt tag i manen och tryckte sedan på och är beredd på det värsta. Vad händer? Jo Maddis kommer fram i en lååångsam galopp. Skulle gärna velat se hennes min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0