Madicken och jag på dressyr

Gud så mysig Madicken var att rida, har baske mig glömt hur det var innan dräktighetssegheten satte in. I dressyren går hon inte fram självmant och med Celina maskar hon och kommer rätt bra undan med det. Att hon sedan är rätt okänslig för spöet hjälper ju inte precis till. Jag, å andra sidan är mer van vid henne och är tuff från början. Hon SKA gå fram när jag ber henne, jag sitter inte och småtrycker för det kommer man ingenvart med. Visserligen kan man få ett bakutspark när man smäller till henne, men sedan går hon faktiskt framåt och lyssnar bra. Jag har ridit henne några enstaka dressyrpass när vi satte igång henne, men då var konditionen mycket sämre. Galoppen behöver fortfarande arbetas mycket med, det kändes tydligt i övningen "klockan" idag, men hon orkar så mycket mer än sist. Vart helt förälskad i henne igen.

Frågade Celina och fick faktiskt tävla klubbdressyr med henne på påsklovet! Jag och Lady har jag satt på paus, vi har mycket vi behöver jobba på, särskilt i galoppen + att det nu är 3 veckor sedan hon reds ordentligt. Hinner inte träna upp oss till påsk, så då passar det bra med Madicken. Gissar dock att jag kommer ångra det på tävlingsdagen för hon brukar bli sååå seg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0