Ofrivillig "höjdhoppning" för Lukas och Moa

Efter Celinas dressyrlektion var det dags för Lukas att gå på Moas hopplektion. Han var rätt pigg fast blev seg när han blev varm trots att jag badade honom med vatten. Han är fortfarande mycket duktig på att utnyttja Moa och testar henne genom att inte gå fram. Men det såg ändå ut att gå mycket bättre idag och de hoppade en "bana" med tre hinder. Sista omgången höjde Camilla hindren från att ha legat på drygt 50cm. Sista hindret som var en oxer höjde hon mycket mer än de andra två. Tyckte det såg rätt högt ut, men hon sänkte ju inte när det var Moas tur så jag antog att det måste bara se stort ut jämfört med de andra, kanske 60-65cm? När Moa rider mot oxern ser jag hur Camillas huvud hastigt far upp och tittar på mig, på hindret och sen på Lukas och Moa. Jag brydde mig inte så mycket, även om det skulle ligga på 65 hoppar Lukas det lätt även om Camilla kanske inte tror det. Efter lektionen kommer dock Camilla fram och berättar hur hon höjt oxern och glömt bort Lukas förrän de redan var påväg mot hindret. DÅ insåg hon att hon lagt oxern på 75cm, men då var det försent att hejda dem. Men över kom dem även om Lukas saktade in en aning strax före avhoppet. Camilla var så imponerad över vår tokstolle och berömde honom hur mycket som helst.

Så i sommar får det väl bli hårddrillning för Moa och Lukas så att de hinner komma ut och tävla lite innan hon växer ur han. Hade varit kul om han hade fått starta LB vilket Celina bara hann göra på klubbtävling. LA vore ju en dröm, fast jag tror tiden tillsammans blir för kort för att det ska hinnas med tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0