Ponnyhoppallsvenskan div III

Sicken dag alltså, är helt slut och det är inte undra på när man tänker på allt som har hänt idag!

Allt började ju bra tills vi kommit halvvägs till pukavik och jag höll på att köra in i en stillastående polisbil som stod mitt i vägen. Solen lyste så att man bara såg den som en mörk skugga och sirenerna skimrade bara svagt så jag trodde det var en traktor som körde framför mig tills det närmade sig ungefär dubbelt så snabbt som jag trodde. Dumma poliser!

Halvvägs till Ronneby ringer Lena och säger att Rebell vägrar åka och bara lägger sig ner och sparkar. Jaha, en man kort i laget. Ägnar resten av färden åt att fundera ut vilka som måste ingå i tremannalaget.

Ronnebys nya anläggning var fin, men skulle man från tävlingsridhuset till parkeringen fick man gå runt om allt vilket var urkasst för det är ju så stort! Men annars var allt bra och Elin började rida fram Lukas. Jag sms:ade de som inte skulle rida förklassen och sa att de måste anmäla sig ändå när de kom. Då svarar Maja att hon spytt i natt och inte kan komma. Gud vad jag var arg på henne. Personligen tycker jag inte att man meddelar kl.9 när tävlingen börjar att man är sjuk och inte kan komma, utan det gör man så fort man blir sjuk. Emelie hade kunnat ta med sig Jojje istället. Så där stod jag med två man kort helt plötsligt.
Sen hände allt med vansinnig fart. Ena sekunden försökte jag dela upp alla på bästa sätt i ett fyrmannalag och två tremannalag, nästa sekund är Emelie påväg hem för att hämta Jojje.

Då kommer nästa problem: licensnummer på hästarna och ryttarna som inte tävlat förklassen. Ana, Alva B och Amanda var påväg och kunde kolla på Anas mobil. Jessica var fast utan mobil och kunde inte kolla sitt, Emelie fick vi tillslut tag i och hon kom ju tillsist. Men för att krångla ihop det ännu mer så hade Maja tydligen inte aktiverat Jojjes licens utan beställt... ja, tack för mobiler med internet!

Förklassen blev intressant, men lagklassen tog priset. Av våra 11 ryttare var endast tre felfria: Emelie och Baileys, Alva och Poesi (!) och Alva och Blixten. Ana trillade av. Celina, Elin, Emelie, Amelie och Amanda vägrade ut sig, Alva på Poesi missade jag på något vis och fick aldrig veta hur det gick. Nästbäst var Jessica med 4 fel och Elin P fick 8 fel. Jag kände redan när Lukas vägrade ut sig att det här nog kommer gå åt skogen, så jag var lugn och ganska road när jag såg mina lags ryttare en efter en dra på sig fel. Sådana dagar sker och nästa gång kan bara gå bättre. Jag menar, hur ofta händer det att Lukas och Jojje vägrar ut sig och att Poesi av alla hästar går felfritt? Sånt händer bara inte.

Haha, nej detta har varit en jätteknasig och konstig dag alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0