Träckprovssvaret

Tog 2 dagar från den jag skickade in tills jag fick svar, mycket imponerande. Fick dock till min förvåning se att masken hade ökat rejält sen vi avmaskade dem, då hade endast Madicken en sådan minimal mängd att det knappt var lönt att avmaska och de andra hade ingenting då. Den masken de hade då var den som hade ökat. Läste att föl/unghästar sprider mask enormt snabbt om de får mycket sånt och det kanske är därför de plötsligt har så mycket mask i sig hästarna? Madicken och Nangijala hade ju mest och de två har umgåtts mest så det är väl ganska naturligt antar jag. Nåja, ska ringa till vet på måndag och skaffa avmaskningsmedel och så ska vi fortsätta gå lös på hagarna och mocka klart alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0