Värk i hela kroppen

Gårdagskvällens prova på judoträning har lämnat mig alldeles ledbruten. Inte nog med att hjärnan fick en smärre nedsmälta under natten av allt nytt, nej dessutom började hela kroppen värka itakt med att träningsvärken satte i. Höfterna känns som om jag trillade ordentligt på dem, jag har stora problem att sätta mig ner på huk eller röra armarna och jag har även lyckats skaffa mig träningvärk under hakan, hur är det möjligt?

Att då stiga upp och inse att jag skulle rida och fixa Felix, mocka i vårt stall samt rida långtur med Moa på Madicken var en aning plågsamt. Men jag överlevde dagen med en allt värre träningsvärk fast det var jobbigt att både stå i lätts sits och att rida lätt. Till råga på allt bestämde sig molnen för att vi behövde duscha lite så jag och Moa kom hem blöta och ganska kalla efter vår ridtur. Inte blev det bättre av att vi upptäckte skogsmaskiner i skogen 5min hemifrån och att ljudet kom från hållet vi skulle. Tack och lov var de 50m bort från vår stig så vi slapp vända, men maskinen hade lagt en björk mitt i vägen hem på drygt 60cm. Stirrade på den och tänkte att jag vägrar att vända och frågade sedan Moa om hon var sugen på att hoppa. Skoj tyckte båda hästarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0