Växtperiod?

För ett tag sen upptäckte jag till min förvåning att man kunde känna Nangijalas revben så vi ökade natthöet med ett kilo. Tyckte dock att det var lite konstigt för hon såg ganska rund ut tyckte jag. Idag känner man fortfarande revbenen, om än mindre, men resten av hennes mage är minsann väldigt rund. Läste lite och fick veta att unghästar blir tunna över revbenen och lägger på sig på buken i växtperioder, så antar att jag ska räkna med att hon skjuter iväg ett par centimeter eller så nu? Har inte hänt särskilt mycket hitills i år tyckte jag, men så upptäckte jag häromdagen hur breda hennes ben har blivit, särskilt skenbenen som börjar närma sig Madickens storlek. Från kotan ner till hovarna är hon fortfarande smal vilket ser lite lustigt ut samtidigt som bakbenen är jättelånga och smala jämfört med de kortare frambenen.

Kikade tillbaka på bilder från december och såg att luggen minskäl måste ha vuxit med minst 1cm/månad. Jippie! Jag får nog min långa lugg som jag velat ha :)

December



Förra veckan, dålig bild som inte riktigt visar längden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0