Busen Lukas

Stod i stallet och matade Nangijala med kraft när jag hörde hovslag bakom ryggen:
"Åh, är ni tillbaka n... Lukas? Var har du gjort av Moa?!!" sa jag förskräckt. Lukas, han såg bara glad ut när han kom intrippande utan ryttare. Jag tog hans tyglar och gick ut med honom, ingen skymt av Celina, Moa eller Madicken, bara av Calle och Luddes farmor som gestikulerar åt mig borta vid gamla huset. Så jag ringer till Celina som bara skrattar och säger att de strax är hemma. Jag går upp med Lukas till gamla huset där en ganska oroad farmor talar om att Lukas bara kommit knatande runt hörnet plötsligt. Jag skrattade och sa att jag kunde slå vad om att han vänt till höger in på stigen hem när de skulle uppför rådjursbackarna och att Moa halkat av (Celina har väl trillat av där 10gånger eller så där). Lämpligt nog kom Celina och Moa då och jodå, det var precis där som Moa hade trillat av haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0