Knottkväll

Ludde red idag för första gången i år tror jag? Gjorde en liten hinderbana och kikade på hur mycket han kom ihåg. Fick frista upp minnet på vissa saker, men han kom ihåg mer än vad jag förväntade mig och i ridningen hade han inte tappat mycket. I galoppen longerade jag han, men han var hyfsat stadig så jag kommer kunna släppa han snart igen. Han skvallrade dessutom på sin bästa kompis Henri (Linneas lillebror, 6 år) och sa att han var kär i mig. Haha, sött!

Lady är jätteledsen över att behöva gå i en annan hage utan Madicken, men verkar må bra med sit flugtäcke.

Nangijala och jag tog en promenad med knotten svärmandes runt oss. Var borta drygt 40min och det var en mysig tur. Hon var avslappnad och det var bara vissa stunder som jag behövde påminna henne att hon inte skulle gå före mig. Vid skidbacken finns en liten träbro med mellanrum mellan bräderna och vi gick dit. Hon stod och stampade vid kanten en stund medan jag stod halvvägs på bron, men så kom hon framhoppandes och tryckte sig tätt intill mig samtidigt som hon naglade fast min fot under hennes hov. Jag fick knappt loss den innan jag fick samma hov över nästa fot, så det blev en del snubblande på vägen över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0