Nangijalas tur på logen

Nangijala hängde med när jag och moa hämtade Lukas ikväll, hade inte tänkt ta in henne så grimman var ju inte med men så tänkte jag att hon kunde få gå lös och beta. Dessutom, vad skulle hon göra, sticka ner mulen i närmsta grästuva när grimman inte vara på eller faktiskt hänga med mig? Förvånande nog valde hon det sista och vi gick 30m bort till gräsmattan där jag "släppte" henne. Hon höll koll på mig och gick jag så hängde hon med för det mesta.

När Moa var nästan klar hörde jag plötsligt ett "dunk, dunk" innifrån logen (ovanför stallet). Jag sprang dit och ser en fölunge som förfärat stirrar ner på sina hovar. Hennes min var obetalbar och jag fick locka en del innan hon vågade ta de få stegen ut igen. Dit in kommer hon nog inte gå i första taget mer!

Till hagen fick jag sätta på grimman och halvt dra henne för dit ville hon inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0