Somnade på gräsmattan

När vi kom hem från Öland begav jag mig till Nogelid och klippte Madickens man medan Celina borstade. Sedan fick jag sitta en stund i hagen och vänta på att Lady och Nangijala skulle äta upp den extra portion hö de fått. Nangijala höll ögonen på mig och övergav maten imellanåt för att komma och mysa och bli kliad. Sedan borstade jag bort massa vinterpäls och konstaterade att trollet börjar bli riktigt svart. Jag släppte lös henne på gräsmattan och la mig själv ner och låg där och sov/halvsov i 1,5h innan Celina och Moa kom hem. Kom då på att jag glömt ge henne lusernen så gav henne den på sandbanan. Mitt i maten började det tydligen klia något fruktansvärt för hon vek plötsligt ihop benen och rullade sig. Upp kom en musgrå ponny med svart man och svans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0