Tisdag kväll med Lukas och Nangijala

Värmde upp Lukas med att låta honom springa lös i paddocken med Nangijala. Sedan var det dags för galoppkonditionsträning för grabben. Jag kände inte för att själv springa varv på varv och jaga han så idag fick det bli via longering. Räknade ut att ett varv i paddocken motsvarade 3 varvs longering vilket innebar att det skulle bli 20varv i galopp innan han fick pausa. Detta gjorde två gånger åt vardera håll och Lukas var både trött och varm efteråt. Fick själv vifta och smacka på konstant och det förvånar mig inte om jag får träningsvärk i armarna imorgon.

Nangijala fick äta sin kraft och sedan beta massa gräs och härligt nog är vikten på väg uppåt igen.

Lady är fortfarande halt. Longerade och i höger varv syns inget, men lite emellanåt i vänster varv, ännu mer och jag snävar in volten. Men förhoppningsvis så kan hon skrittas igång igen till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0