Utvärdering: flätat pannband av presentsnören

Har ni sett det någon gång? Flätade pannband gjorda utav presentsnören till paket? Jag gjorde ett experiment i januari. Trött som jag var på att de flätade satinbanden bara blev smutsiga vid användning försökte jag först hitta plastsnören att köpa, vilket jag inte lyckades med. Sedan, av en slump, kom jag på presentsnören. De är ju glansiga och jag tänkte att smutsen inte fastnar så lätt. Eller att det ialalfall borde vara lätt att göra rent. Sagt och gjort, jag flätade ett i blått och vitt (se bilden nedan). Problemet jag ganska snart upptäckte var att plastsnörena inte är så hållbara om man planerar att sy i kanterna, de spricker lätt. Genomskinlig nagellack blev lösningen och då gick det att sy.

Utvärdering: Pannbandet har använts regelbundet i perioder sedan januari. Lukas, som smutsar ner ett flätat pannband direkt med sin tjocka man, har fått använda det mest. Resultatet är fantastiskt bra: pannbandet är helt och lika rent som när jag tillverkade det! Smutsen fastnar inte på den hala ytan vilket jag finner helt underbart. Så nu ska jag samla på mig presentsnören i olika färger och använda till vardagspannbanden iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0