Gårdagen

Tog en 40min promenad med en mycket ovillig Nangijala som jag fick släpa med mig. Hon har varit så här den sista veckan och jag tror hon är inne i en växtperiod igen. Huvudet har vuxit iallafall för fick spänna ut lila glittergrimman. Stod en stund och stirrade på hennes framben framifrån. Från där de börjar tills där framknäna slutar ser allt normalt ut, men under framknäna... ja, små pinnaben får man väl kalla dem haha. Antar att hon ägnat senaste tiden åt att bli grövre om benen, hoppas det fortsätter med resten också på samma gång. Men trollungen ska få nöja sig med att pysslas om, beta och gå små korta rundor nu framöver tills växtperioden har gått över. Sedan var det Chips tur och det blev 20min longering och sedan 40min promenad. Han var jätteduktig på båda idag! Trodde väl att han testade och tramsade lite sist på longeringen. Jojje hade sagt åt mig att longera med sadeln eftersom han haft den en gång sedan han klipptes och då bockade han. Jovisst var den nog lite obehagligt för i båda galopperna hoppade han runt lite lustigt, som om han försökte få in bakbenen under magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0