Igår och idag

Måndag
Hopplektion. Lady härligt glad och väldigt pigg. Sög så mot hindren att jag mestadels släppte henne för annars skulle det blivit snubbelhisshopp över. Nu blev det istället oftast lite för tidiga jättetigersprång, men å andra sidan är jag van vid dessa så jag hänger med ganska bra. Vi hoppade serpentinbågar och jag var så glad när vi i uppvärmningen skulle komma i trav, landa i galopp och bryta av vid väggen, för hon lyssnade direkt!
 
Tisdag
Red Chip idag, han blir verkligen bättre för varje gång! I skritten har det nästan lossnat helt med att han inte vill gå på spåret. I styrningen svänger han nu med lätta tygeltag och skänklar, skillnad från första gången då det ibland kändes som om man fick dra honom runt i en sväng haha. Avslutade med att skritta tillbaka till privatstallet vilket han aldrig gjort innan med klarade fint.
 
Nangijala fick vara "häst" förra veckan. Alltså bara pysslas någon dag som det är för de flesta unghästar. Har inte gjort så innan och kan tala om att damen var sprängfylld av energi idag. Att bara skrota i en hage är inget för min trollunge tydligen! Idag fick hon reflexer på ben och ha sin rosa reflexgrimma (som nätt och jämnt passar, blä!" och så gick vi till miljöstationen. Det innebär en tur in i ett villakvarter som brukar stressa henne, men hon klarade det bra idag. Blev en snabb promenad för hon gick på ordentligt. På hemvägen började hon dock bocka och hoppa omkring bredvid mig samt skulle gå en meter före mig så jag fick jobba en stund på att ta ner henne på jorden igen. Men sen skötte hon sig. Mätte henne och nu växer korset igen: 141cm.
 
Jösses vad hon har breddat sig huvud på sistone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0