Igår och idag

Jag tömkörde Nangijala igår, för första gången gick jag så långt bak som tömmarna tillät nästan hela rundan (undantag trafikerade vägar) och hon var superduktig. Sen fick vi en extra sväng för när vi var påväg hem valde hon en annan stig så jag trodde vi skulle ta en liten omväg hem bara men damen valde vägar som ledde halvvägs tillbaka. Anledning? Jo, det fick ju lite äpplen som ligger kvar på marken vid en trädgård... hon fick äta en innan vi gick hemåt men sen skulle hon svänga dit igen och då fick vi bråka en stund om vart vi skulle gå. Hon tycker det är så roligt att gå först och blir väldigt pigg då. Idag red jag och Moa "Knorren", som är en flrlängning av Spökrundan. Lady hade för mycket energi och for omkring och tyckte det fanns monster överallt. Lukas var pigg och glad så vi fick en härlig tur Moa och jag. Luciatågsmöte och sedan var det aningen nervöst för då skulle jag rida på Chip för första gången. Visserligen var ju Jojje med för att hjälpa men jag känner honom ändå inte så bra. Men han var jätteduktig hela tiden och jag var positivt överraskad! Visst, han ville ogärna gå längs väggen och var en lite tveksam och vinglig i traven men han lyssnar för det mesta på både tygeltag och framåtdrivande skänklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0