Lång promenad med Nangijala

Var ute på en 1 1/2h promenad med trollungen min i det fina höstvädret. Gick för första gången hela spökrundan ensam och vi tog oss både förbi kalvar, grisar och en hus de renoverade. Tog ett tag att ta sig förbi kalvarna för hon gick några meter för att sedan stanna med höjt huvud och titta på dem. Jag väntade bara ut henne och lät henne gå i sin egen takt nu när vi hade så gott om tid.
 
Idag var det svart fluffpäls och jag insåg plötsligt varför jag hellre har en skimmel än en svart - för med det tjocka fluffpälsen så går det inte att borsta utan att smeta ut allt så att pälsen får en gulbrungrå färg... jag undrar om pälsen kommer blekas i vinter också?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0