"Löshoppning" och joggingtur i regn

Hade "löshoppning" med trollungen idag. Jag körde samma stuk som förra gången och satte hennes mathink med foder i en bit bakom hindret. Sist fick det ju henne att trava frivilligt och hoppa över, denna gången hade hon förstått grejen och började takta flera meter innan vi nådde mitten av kortsidan där jag släpper henne. Sen for hon iväg i galopp och dök med huvudet ner i mathinken. Några gånger till såhär så kanske det blir lite hoppglädje hos henne också haha.
 
Efter snart två månaders uppehåll beslöt jag mig för att ge mig ut på en joggingtur med Lukas. Lite skillnad från sist då jag hade linne och shorts. Idag fick det bli joggingbyxor och långärmad tröja. Typiskt nog börjar det regna när jag kommit igång och börjat springa, tänkte att det nog slutar strax och fortsatte. Var ute 15min i regn och det var inte lite heller för det bara rann ner i ögonen på mig och inte hade jag ju jacka heller. Så joggandet blev full fart för jag ville snabbt hem och det känns i kroppen nu. Men kondisen satt ändå kvar kändes det som!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0