Ridtur med Elin och Celina

Om två veckor är det hurbertusritt och Celina ska få låna Elins ponny Cookie så idag skulle hon upp och prova att rida henne i skogen. Någon timme innan fick jag sms av Elin där hon frågade om jag ville hänga med ut på Medix, deras russ. Jag red han barbacka en dag förra sommaren när vi prövade deras terrängbana och fick världens träningsvärk efteråt haha. Gissade att jag skulle få rida barbacka idag med och japp, sadeln sitter fortfarande dåligt eftersom han är så tjock. Inte vart Medix så värst glad över att behöva ridas, men han piggnade till efter halva ritten. Han är rätt grov så även om han är liten c-ponny så känner jag mig inte alls stor på honom, men nära till marken är det ändå haha! Han är lätt att rida barbacka på men precis som sist blir galoppen först lite av en chock. Huvudet/halsen försvinner halvvägs till marken och hela ponnyn tippar framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0