Skadad Madicken

Madicken har skadat höger bakknä på något vis. Hon hotade Celina i lördags när hon borstade där men vi trodde hon bara testade. Idag ville hon inte komma i hagen utan sparkade och träffade Celinas arm. Hon fick tillslut tag i henne och fick sedan en rejält spark ovanför knäet när hon tog massageborsten på det onda stället. Jag kom och petade men Maddan strök bara öronen bakåt en aning och hotade endast lätt om jag tryckte hårt - hon har lite mer respekt för mig än Celina tror jag. Detta kan förklara varför hon vägrade ut sig på allsvensketävlingen igår. Camilla hade tänkt gå ner och prata med mig om att hon sett Madicken uppföra sig väldigt konstigt i hagen idag: svischat med svansen som om det var irriterande flugor, varit grinig och sträckt huvudet bakåt. Det är ju skönt att hon visar så tydligt att något är fel men trist att hon är skadad. Vi får avvakta och se om hon blir bättre själv. Kanske är det en sträckning? En sparkskada är det inte för vem skulle våga sparka den donnan? Ingen svullnad hellet för den delen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0