Ändrade planer med tömkörningen

Min plan med Nangijalas tömkörning var att nosa lite på det i augusti och inte ta upp det förrän runt oktober. Jag skrotar den planen och kör istället på. För jag kan väl likväl tömköra henne i skogen som att promenera? Dessutom har jag insett att det blir svårt att tömköra henne i vinter när mörkret faller snabbt och Lukas motion kommer ha större prioritet framför att träna in tömkörning. Så jag kör på nu någon gång i veckan och när jag sedan inte hinner med det så blir det bara nyttig vila från det.
 
Styrning och stopp funkar rätt okey, lätt att svänga åt det håll där jag står/går, åt andra sidan är hon mycket motsträvig oftast. Nangijala har börjat hitta framåtbjudningen och har börjat acceptera att matte går bakom när tömkörningsgrejorna åker på. Jag ska hålla mig på välbekanta vägar så att hon är trygg och vågar gå framåt. Beställde dessutom vagnen i torsdags så det borde dyka upp i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0