Dagen

Stack till nogelid vid 11.Trollis oh Lady fick gå som gräsklippare i nästan 4h och tack och lov jagar min knasboll inte katter längre, tur det med tanke på att kattungarna sprang runt fötterna på dem. Jag mockade igenom nästan hela sommarhagen, fyllde på Nangijalas box med spån och tvättade av transporten. Sedan hade Linnea lektion på Lukas.
 
Lite i tre kom journalisten och intervjuade mig. Varför säger de så svåra frågor? "Varför är det kul att rida i skogen?". Öhm? Det bara är det, var min första tanke men det lät ju inte så bra så jag babblade på om naturen, fridhet blablabla. Vet egentligen inte riktigt vad jag svarade på de andra frågorna haha. Säkert nåt helkonstigt, men det får jag läsa om några dagar verkar det som! Sedan sadlade jag Lady för fotografen skulle fota när vi red ut i skogen. Hade svårt att låta bli att skratta för Lady blåste upp sig för fotografen och tyckte det hela var läskigt att han plötsligt stod mitt bland fräkenen.
När jag säger saker tänker jag oftast en sak men en helt annan sak hoppar ut ur munnen utan att jag märker det. Moa, som var där frågade efteråt om vi hade en katt. Hon tyckte nämnligen att jag hade sagt det... haha.
 
Eftersom Moa ändå var där red vi Rådjursrundan, jag på Lady och så fick hon prova Madicken. En aning segt gick det för Maddan insåg snabbt att ryttaren hade lite för korta ben för att hon skulle behöva gå på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0