Hoppträning med Aztor

Elin var sjuk idag så därför blev jag erbjuden att hoppa Aztor på hennes lektion. Åh, det var skillnad mot att hoppa Lady haha! Jag fick jobba hårt på framridningen men han piggnade till när det var dags att hoppa. Dock blev det att driva mycket och försöka hänga med i hans Amy-liknande hoppstil. Mycket intressant när han viker frambenen snett under sig och man finner sig själv "kastas" åt vänster. Skulle ha mycket fart och det gick snabbare än när jag hoppar Lady vilket får mig att undra om jag inte bromsar Lady för mycket. Många bommar föll och vissa stunder kändes det som om jag red gräsligt, men det var roligt och lärorikt att rida en häst som inte har ett stort eget driv framåt som Lady. Kan dock säga att benen är rätt möra nu efteråt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0