Inte sugen

Steg upp tidigt för att hinna till Nogelid och ta en promenad med Trollungen. Dock fick jag närmare dra med henne ut 200m i skogen för hon bara stannade och ville inte gå vilket typ aldrig händer. Så jag släppte lös henne och tänkte att vill hon verkligen inte gå på promenad så får hon väl visa den genom att springa hem. Och det gjorde hon haha. Så jag lät henne beta och få lite kraft innan jag släppte henne i hagen igen och stack till dressyrtävlingarna på ridskolan.
 
Showträningen idag fick bli på sandbanan utan musik då tävlingarna pågick till 18-tiden. Lite jobbigt och tråkigt utan musik och det var mest vi ryttare som fick träna men det var välbehövligt. Viftpinnarna fick hästarna träffa på och vissa var inte så förtjusta i dem i början. Minuette tyckte inte alls om dem så vi byter ut henne mot Rambo helt enkelt. Aztor var seg och hade tärningsvärk sedan gårdagens konditionsträning så jag fick kämpa, han tyckte dock viftpinnarna var rätt okey efter en stund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0