Nya tränset provades


Tränset med remontgrimman kom igår och jag var ju bara tvungen att prova det! Trodde det skulle vara lite för stort men hon hade faktiskt andra hålet uppifrån. Dock var remontgrimman en aning för stor så där fick jag ta fler hål. Trollet gapade bara hon såg tränset och hann stoppa både sidostycket och käkremmen i munnen innan jag hann få in bettet, förstår inte varför hon gillar det så mycket haha. Hon fick ha det en stund innan jag plockade väck det och satte på tömkörningsgrejorna. Tog samma väg som sist vilket förutom att vi gick dubbelt så lång och passerade det läskiga huset med hundar, skrot och bilar på vägen. Men det räckte med att jag gick fram som vanligt så var hon lugn. Där vi vände fanns det ett äppelträd och Nangijala åt tills dräglet rann. På hemvägen var hon jätteduktig och jag varierade mellan att gå snett till höger och till vänster bakom henne. Problemet med att hon inte vill svänga åt den sida jag inte går på hade idag försvunnit.
 
Äntligen har manken börjat växa igen, 134cm där - bra!
 
Rockarden kom idag och blev en besvikelse. Repor, skador i lacken och rost lite varstans så den får de allt byta ut. Annars var den väldigt fin och en något större variant än Lukas. Huvudlaget fick mig att gapskratta först för den hade skygglappar, ett kollosalt brett pannband och en droppformad rem ner i pannan. Jag undrar om jag kan få på Nangijala den? ;) Selen gjorde mig väldigt förbryllad och det tog en bra stund och tittande på bilder för att få ihop. Man fäster skaklarna närmare manken + att det finns draglinor och det fattade jag inte alls först. Men en rejäl och fin sele som jag tror kommer vara mycket bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0