Skadade hästar och tömkörning

Lady...
... var en aning svullen fortfarande men vet man inte om det ser man inte det, åtminstone kunde inte Celina hitta det "skadade" benet haha. Först var hon så kelen och sen högg hon mig oprovocerande i låret plötsligt. Tog en vända i skogen och red sedan en stund på ridbanan. Hon kändes fräsch så det blir hopplektion imorgon.
 
Madicken...
... hade fått något som liknade en balltramp på ena bakhoven. Såg ut som att hon skrapat sig mot något men hon verkade inte märka det själv även fast det inte såg fint ut.
 
Nangijala...
... och jag gick en bit hemåt då jag tömkörde henne i grimman med tömkörningsgjord. Jag kunde inte låta bli att skratta för vi kom först inte ut från gården då min trollunge roade sig med att stoppa tömmarna i munnen hela tiden och när jag försökte hålla undan dem bet hon tag i gjorden istället. Tillslut kom vi igång och gick en bit innan hon fick stanna och beta. Gick ytterligare en bit bortåt och vände sedan hem. Gick väldigt bra, jag kunde gå i svanshöjd och styra hyfsat. Det viktigaste nu är att hon får framåtbjudning och tycker det är kul och det känns som om vi kommit en bra bit på vägen redan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0