Årets första avtrillning blev på Lady

Lady var ovanligt fånig idag och jag var hjärtligt trött på henne innan vi ens hunnit halva rundan runt. Hon smög framåt och såg monster och faror överallt. Innan jag visste ordet av hade hon plötsligt hoppat ner i ett dike och när vi kommer upp från det kommer vi inte många meter förrän en läskig buske fladdrar till. Hon kastar sig tillbaka åt vänster och jag tippar åt höger, tappar vänsterstigbygeln och hänger på trekvart innan jag landar på fötterna.
 
Lukas och jag tog en liten körtur. Stackarn är väldigt varm i sin tjock päls och tyvärr verkar inte b-vitaminen skynda på pälsfällningen... men han känns piggare än vanligt så kanske att de gör något ändå. Men jag drar med ryktstenen och badar med vatten när han ska motioneras.
 
Madicken fick träna kondition igår och var lagom seg idag. Jag brukar rida henne på onsdagar medan Celina mockar innan sin ridlektion, men ovanligt nog fick Nangijala stannar hemma. Hon är förkyld, hostar och snoret rinner. Hon skulle bara springa sig själv svettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0