En jag-vill-inte-som-matte-dag

Tränsade, selade på och gick sedan ut på en tömkörningspromenad med Nangijala. Tänkte inte göra något avancerat för Nangijala var inte på ett bra humör kände jag när jag borstade henne. Därför tog jag ingen löspromenad som jag hade tänkt för då hade hon väl fastnat någonstans och vägrat komma eller nåt. Men tömkörningen gick inte mycket bättre. Hon ville bestämma vägar, de jag bestämde var urdåliga så hon skulle inte alls gå där. Sedan var olika saker "läskiga" när jag tvingade in henne på vägen jag bestämt, så då skulle hon inte gå för det. Väl hemma skulle vi ta lite skakelträning som går rätt bra först. Sedan flippar hon ut och uppför sig som om hon aldrig hade sett den i hela sitt liv och sliter sig. Fångar in henne igen, släpar henne mer eller mindre fram till skakeln och avslutar inte förrän hon gått runt ett helt varv utan att tramsa. Det tog sin tid kan jag säga för hon växlade mellan att vägra gå och att vara "rädd" för lite allt möjligt.
 
Jag älskar Nangijala över allt annat men ibland önskar jag verkligen att hon var lite mindre pigg. Jag KAN inte alltid löspromenera henne 1h innan körträning. Har jag tur dämpar värmen henne något men det är inte något jag vågar lita på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0