Hopplektion

Trots att mamma hoppade stuts med Lady i lördags var hon väldigt, väldigt pigg på dagens hopplektion. Hon tog i från tårna och hoppar mycket högre än vad hon behöver för att sedan vilja gasa iväg. Idag hoppade vi två linjer på varje långsida, en där vi skulle ha 7 galoppsprång och en med 9. Jag fick kämpa ordentligt för att få in rätt antal språng, men för det mesta blev det faktiskt rätt antal (!). Det fanns även två mindre räcken på diagonalerna och när vi satte ihop allt till en bana taggade Lady till. Första linjen gick rätt okey men när vi väl kom till andra var det kört. Hon tog oftast ett jättesprång över första så att jag kom i obalans för att sedan dra på framåt medan jag försökte hejda hennes framfart innan nästa jättesprång kom. Men jag är ändå väldigt nöjd med henne, bara för något år sedan var jag glad om jag någon gång  fick in rätt antal språng mellan hinder. Oftast gick hon på ett mindre.
 
Lady var så himla prickig idag att ett par reagerade. Halsen är jätteprickig även om många av fläckarna bara syns halvt, men det börjar bli svårt att säga vilka som håller på att tappas med vinterpälsen och vilka som kommer med sommarpälsen. Men det som är säkert är att Lady nog blir ännu prickigare än i vinter!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0