Nangijalas inkörning

Eftersom Celina inte kunnat rida på några dagar har hon börjat hjälpa mig med Nangijalas inkörning istället. Hästen i fråga har alldeles för mycket energi och trots i kroppen just nu och uppför sig som om hon aldrig sett en skakel i hela sitt liv eller dragit runt på en. Hon försöker springa iväg och när jag tvingar henne att stannar stirrar hon med sin tjuriga jag-hör-vad-du-säger-men-jag-bryr-mig-inte-blick. Så idag backade vi och tränade först på att skakeln fick röra henne på kroppen för att sedan låta Celina släpa den jämnsides 1m ifrån hennes sida. Sedan smög hon närmare och tillslut hade hon gått ordentligt i två varv med den längs med sidan. Celina fick även dra runt på rockarden och Nangijala fick prova att gå bakom, framför och vid sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0