Bad i halen med hästarna

Nangijala doppade knappt framhovarna förra året och stod bara och glodde tjurigt och misstänksamt på vattnet. I år hade vi Lukas med sig som glatt plaskade och även om hon inte doppade hovarna mycket mer än förra året, lekte hon mycket med mulen. Doppade ner hela under vattenytan, blåste bubblor coh grejade runt i sanden. Om några år kanske det går att få i henne ;)
 
Nangijala får en guldstjärna för dagen iallafall. Lastade sig direkt trots att det idag var smalt och inte brett + att hon fick ha transportskydd för första gången. På vägen hem från sjön kopplade jag loss henne och tränade på att hon skulle gå bredvid mig även utan grimskaft. Det fungerar väldigt bra men imellanåt tappas koncentrationen och hon är påväg någon annanstans. Ibland hinner jag locka till mig koncentrationen igen, men ofta får jag ta lätt i grimman. På vägen hem försökte jag få Maja att leda in Nangijala i transporten. Men hon gick uppför lämmen, tvärstannade och stod bara och glodde på mig så jag fick ta in henne tillslut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0