Blåslagen vänstersida

Idag skulle vi inviga de nya magic brush som Jojje köpt till Chip. Jag plockar upp en orangde och går fram för att borsta av leran. Då får hästen fullständig panik och bara hoppar omkring. Vi ptro:ar och försökte lugna ner han och fattar inte alls varför han är så rädd. Jag inser att vi måste knyta loss honom och går fram medan Jojje försöker lugna honom. Chip, som då lugnat sig en smula får ännu mer panik och plötsligt står han på bakbenen och träffar mig. om han viftade med framhovarna eller om han  råkade smälla till mig när han försökte hoppa åt sidan vet jag inte. Men framhovarna träffar min vänstrasida samtidigt som jag inser vad han nog är rädd för: den oranga magic brush-borsten. Jag stapplar iväg och vet inte riktigt hur illa han träffat mig så jag sätter mig ner på marken. Så fort jag kommer en bit bort lugnar han sig och när jag suttit ner ett par minuter står han still igen. Jag provar att närma mig med borsten igen och han stressar upp sig så jag byter och provar den gula och sedan den gröna. Visst fnyser han lite förskräckt åt dem men han står iallafall stilla. Sedan försöker jag med den oranga och stackarn står och skakar medan han blänger på den.
 
Något borstformat och orange har en gång skrämt Chip ordentligt. Ingen av oss har sett Chip reagera så innan, han var verkligen panikslagen! Jag fixade Chip innan jag undersökte min buktande sida. Lite skrapsår vid midjan, ett ömt blåmärke vid nederdelen av revbenen och en rätt stor ömmande punkt vid höften var resultatet av allt ståhej. Fick skippa ridvästen och stå ut med lite smärta när vi skrittade iväg, men sedan försvann den. Kom hem och satte plåster med alcolsprit på och jag svär att det gjorde dubbelt så ont mot när jag fick smällen alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0