Hemridning Chip

Red hem Chip med ridskolehästarna idag. Ibörjan var han stimmig och skulle bara gå in i hästen före. Trodde jag skulle ha helt uppskavda fingrar när vi skulle komma fram, men tack och lov lugnade han sig inom 10min. 2h skritt och han var väl uppe i tredje andningen när vi tillslut kom fram. En del ikappridningar i trav, men det ska skadan klara. När vi skulle gå igenom tunnel var jag lite osäker på om han skulle gå igenom och jag valde att leda honom igenom. Chip gick som om han aldrig gjort annat, så stolt jag var över honom!
 
En rolig sak som Jojje berättade igår var hur svår Chip är att fånga i hagen tyckte Frida S där han varit på bete. Hon hade tydligen inte kunnat få tag i honom utan fått låta honom gå efter de andra hästarna när de skulle byta hage. Rui hade haft svårt att verka honom också för någon månad sedan. Men Pekka har inga problem med att sko Chip och vi har heller inga fångningsbekymmer. Chip är nog en sådan ponny som helst vill ha samma personer omkring sig vid hantering för att känna sig trygg. Tror det är bra att han på helgerna hanteras av olika hyrare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0