Påbörjad inridning så smått

Nangijala har haft sadel på sig många gånger nu och idag sadlade jag på och lät stigbylarna hänga ner lösa för första gången. Vilken jobbig matte tyckte min häst och travade och galopperade runt väldigt sakta på ridbanan haha.Jag fångade in henne igen och ryckte i stigbyglarnna på båda sidor innan och ställde mig och drog lite extre i den vänstra. Eftersom hon inte brydde sig parkerade jag henne vid staketet och sedan klättrade jag upp på understa staketribban, satte händerna mitt i sadeln och lutade min vikt i sadeln. Ett något undrade troll tittade bakåt på mig och funderade nog på vad jag sysslade med men hon stod snällt kvar och jag berömde och gav henne en godisbit. Tror det kommer bli hundra gånger enklare att rida in än att köra in henne, men jag ska väl inte ropa hej förrän jag är över bäcken än.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0